*Lenas lilla blogg*

Kosläpp

Publicerad 2018-05-01 18:53:46 i Djur/Natur,

I dag har vi varit iväg på kosläpp på Totebo gård.
Så kul att se när korna och kalvarna springer ut.
Skuttar och hoppar och far runt.
Måste vara underbart för dem efter att ha stått inne hela vintern.
 
 
 
 
Det fanns kalvar, får, höns, hästar, grisar och en del andra djur som man fick hälsa på.
 
 
 
 
 
 
Frieserhästar är så otroligt vackra.
Skulle inte ha något emot att ha en själv.
 
 
Vi hade självklart med oss fika korg.
 
 
Sen fanns det hoppborg, tipspromenad och femkamp.
Här är barnbarnen i full gång med att försöka slå ner flaskor med en tennisboll i en nylonstrumpa som man sätter på huvudet.
En av grenarna i femkampen.
 
 
 
 
Sen kunde de även ta traktorkörkort.
 
Lite leriga och skitiga blev vi idag..men vad gör det när man har roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela