*Lenas lilla blogg*

Skräpigt

Publicerad 2018-08-02 08:29:48 i Klagomuren,

Förstår inte varför folk måste slänga sina sopor vid ÅC.
 
Idag låg där visserligen bara en påse.
Brukar ligga mycket mer där.
 
 
Tycker för övrigt att vår lilla by börjar se lite "skräpig" ut på sina ställen..
 
 
Områden som ingen sköter om.
 
Folk köper hus som bara står och förfaller och trädgårdar växer igen.
Jätte tråkigt att se tycker jag.
Men detta är min åsikt.
Andra kanske tycker att det inte gör något.
 
🤔
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Happy

Publicerad 2018-08-02 14:10:10

Ja man undrar liksom varför man orkar ens släpa med sig soppåsen ända till återvinningen när man lika gärna kan slänga den i soptunnan direkt!

Postat av: Happy

Publicerad 2018-08-02 14:12:21

och angående igenväxningen, tror det handlar om okunskap och ofta i hus är det någon äldre som bott och inte orkat med på äldre dagar och då är det liksom väldigt mycket att återställa. Ett hus vi flyttade till så hade det stått tomt då barnen till den avlidna mamman bråkat om vad som skulle hända med huset och då var det mycket som behövde fixas av att inte varit bebott...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela