*Lenas lilla blogg*

Värmeljus

Publicerad 2017-10-27 15:46:27 i Projekt / välgörenhet, recycling/återbruk,

Så här års så bränner jag MASSOR med värmeljus.
Tycker det är så mysigt.
Men jag slänger inte de toma värmeljushållarna när ljusen har brunnit upp/ner.
 
 
Utan jag spar dem och lämnar sen in dom till ett ställe, som i sin tur tar dem till någon dagverksamhet, där ljushållarna rengörs från stearin och den lilla metallbiten som veken sitter fast i.
Sen plattas hållarna ihop och skickas iväg te.x till Thailand.
Där de blir benproteser till människor.
Blir visst benproteser till elefanter oxå, läste jag någonstans.
Kanske finns det något ställe där du bor som oxå samlar in värmeljushållare.
Lämna dina toma dit då så gör du 2 goda gärningar.
Dels tänker du på vår miljö och någon får ett nytt ben.

Kommentarer

Postat av: Eva-Marie

Publicerad 2017-10-27 16:55:01

Hej! Råkade hamna på din blogg!! Jag eldar också friskt!! ;) Hade ingen aning om att de går att återanvändas..Tål att kollas upp!! Ha en forts fin helg!! Mvh E-M :D

Svar: Å vad kul att du tittat in på min blogg...välkommen tillbaka. Trevlig helg
Lena

Postat av: Anna

Publicerad 2017-10-27 17:11:27

Tack för tipset, får se om jag hittar något här :D

Svar: Hoppas du hittar nån 😄trevlig helg
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela