*Lenas lilla blogg*

Tack Moder Jord

Publicerad 2017-05-15 20:15:52 i Djur/Natur,

I kväll var jag ute och plockade Kajp.
 
 
För er som inte vet vad kajp är, så är det  en slags lök som växer vilt i naturen.
Den är som en liten purjolök men har lite mer smak.
Man kan koka soppa på den.
Och man kan använda den precis till allt som man använder purjolök till.
 
 
Så nu har jag fyllt på mitt vinterförråd.
 
 
 
Klippte ner allt i små bitar och så fryser jag in och tar fram när jag behöver.
 
 
 
 
Man ska ta tillvara det naturen ger.
Finns massor som är ätbart i naturen.
 
Kajpen växer ju inte överallt.
Men jag har turen att den växer nära mej.
 
TACK MODER JORD !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela