*Lenas lilla blogg*

Spartipset idag= billig mat

Publicerad 2017-05-07 09:13:00 i Spartips,

Nu var det ett tag sedan jag kom med ett litet spartips.
I dag gäller tipset hur man kan spara pengar på mat.
När man är och handlar så säljer ofta butikerna ut varor med kort datum.
Dessa varor säljs ofta ut för minst 50% rabatt ibland ännu mer.
Det är bara att stoppa dessa varor i frysen eller tillaga samma dag.
På detta kan man spara mycket pengar.
När jag var och handlade i fredags lyckades jag hitta dessa varor till nedsatt pris...
 
 
Pizzakit för 1,90
och
 
500g rökt skinka för 9:-
Så det blev pizza den kvällen till middag.
Slängde på lite lök, och ost också.. det är ju sånt man oftast redan har hemma.
All skinka gick inte åt till pizzan så resten fryste jag in.
Så vi fick en stor pizza för under 10:-

Kommentarer

Postat av: Erika Pettersson

Publicerad 2017-05-07 10:02:59

Vi tittar också i willys & coops såna diskar i affären där dom lägger varor som är kort datum på vi köper där också om de är något intressant för oss. :)

Bland annat var de färskkyckling nyligen i veckan sån kyckling är ju väldigt dyr, men nu var den nersänkt med över 50% så vi slog till slängde in de i frysen när vi kom hem perfekt! :)

Lika så mjölk som går åt som tusan hos oss hade dom nersänkt så var bara plocka på sig vi kom undan riktigt billigt den dagen, men fick ändå bra varor eftersom det är kronfågel, arla osv, inga billiga märken direkt. :)

Tycker alla butiker ska ha såna diskar, men tyvärr har inte alla de.

Svar: Det slängs för mycket mat i affärerna...bättre att sälja ut till rea
Lena

Postat av: Caroline

Publicerad 2017-05-07 12:08:20

Så gott och billigt.:) Bra tips.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela