*Lenas lilla blogg*

16:e Maj...

Publicerad 2017-05-16 10:42:42 i Allmänt,

......Å man är tvungen att ha vantar på sig när man startar morronrundan.
 
 
Småfåglarna var ovanligt tysta idag...kanske hade dom tagit sovmorron.
Men vi sprang på en älg och några rådjur.
Göken kokoade för fullt idag.
Och hackspettet hade hittat ett gammalt träd som den hackade i för fullt.
Att dom inte får huvudvärk  
 
Vildsvinen hade varit framme och bökat...dom är värre en en jordfräs.
 
 
Dom flyttar på stora stenbumlingar som ingenting.
 
 
Det var som en stor krater...som om nån släppt en bomb
 
ODJUR !!!

Kommentarer

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2017-05-16 10:58:24

Mycket vildsvin numer, tyckte aldrig man hörde talas om det när man växte upp (70-80 tal)

Svar: kan bero på att de släpptes ut senare än 70-80 talet
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela