*Lenas lilla blogg*

PLASTBANTA

Publicerad 2017-07-06 09:25:00 i miljö, recycling/återbruk,

Nu ska här plastbantas ytterligare.
Man måste tänka på vår miljö.
Nu har jag stickat mej några småpåsar som jag kan ha när jag köper frukt och grönsaker.
Istället för plastpåsarna som finns i affären.
Jag kan nog inte undvika de plastpåsarna till 100%, men kanske till 80% ..alltid nått.
Alla bäckar små.....
 
 
Blir påsarna smutsiga är det ju bara att tvätta dom.
 
 
 
 Här har jag nektariner och citroner.
 
 
 
Gjorde ett gäng i lite olika storlekar och färger.
Använde restgarner i bomull.
 
Så nu har jag några att välja bland, beroende vad jag ska köpa för frukt och grönt. 
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2017-07-06 20:29:19

Läckra! <3

SV: Ja visst är dom söta <3 Alla har nya hem, två var till och med bokad innan dom föddes ;)

Postat av: rabarberfaktor

Publicerad 2017-07-08 14:53:46

wow, hur gjorde du dem :D

Svar: http://www.jarbo.se/sticka-en-fruktkasse/
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela