*Lenas lilla blogg*

Jag är blodgivare !

Publicerad 2017-04-20 12:47:18 i Projekt / välgörenhet,

 
Var och lämande blod för ett par veckor sen.
Och i dag fick jag följande SMS
 
 
 Känns bra att man har hjälpt någon.
Bli Blodgivare du med.
Hur du går till väga för att bli blodgivare kan du läsa om HÄR
 
När du lämnar blod så får du en liten ersättning.
Brukar vara en mugg, t-shirt, vinglas eller något annat.
Det är lite olika.
Eller så kan man skänka sin ersätting (50:-) till
Barncancerfonden, läkare utan gränser eller Min stora dag.
Jag Har skänkt till Min stora dag de sista gångerna jag har lämnat blod.
På så sätt gör man 2 bra saker på samma gång.
 

Kommentarer

Postat av: Gittan

Publicerad 2017-05-06 10:20:47

Jag är också blodgivare och visst känns det bra att kunna hjälpa andra. Har också skänkt min ersättning till barncancerfonden och då känns det ju extra bra.
Ett sms kom till mig sista gången jag lämnat det är väl nytt sa dom, har inte fått det förut. Visst blir man glad. Kram Gittan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela