*Lenas lilla blogg*

Braständare av kottar

Publicerad 2016-10-26 12:35:18 i Tips & Ideér & pyssel, recycling/återbruk,

I dag har jag gjort egna braständare.
Har plockat in tallkottar som fått legat och torka några dagar.
 
 
Sen plockade jag ihop lite ljusstumpar som jag sparat.
Stoppade dom i en kastrull där de fick smälta på svag värme.
 
 Sen var det bara att börja doppa kottarna en efter en.
Doppade mina 2-3 gånger... men de fick torka lite mellan varje dopp.
Lade dom på bakplåtspapper.
 
 
 
Så här ser dom ut när man är klar med doppandet.
 
Ser nästan ut som kottar med snö. 
 
 
Fick ihop en hel plastlåda med braständare.
 
 
 Detta kan man väl kalla ett bra återbruk.
Och mer miljövänligt än de köpta braständarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela