*Lenas lilla blogg*

Rabarberkaka i långpanna

Publicerad 2016-05-27 14:21:05 i Recept/mat/bakat/dryck,

I dag har jag bakat rabarberkaka & frallor.
 
Receptet på rabarberkakan finns under bilderna.
 
 
 

RABARBERKAKA I LÅNGPANNA

1 liter rabarber
100g smör
2,5 dl mjölk
4 ägg
4 dl strösocker
6 dl vetemjöl
1 msk bakpulver

*******
1 dl socker (Eller mindre om man så vill)
1 msk potatismjöl
1/2 msk malen kanel (eller efter tycke å smak)

(Socker, potatismjöl och kanelen blandas med rabarbern)


Sätt ugnen på 225°.
Dela rabarbern i bitar.
Smält smör och häll i mjölken och låt blandningen bli ljummen.
Vispa ägg och socker.
Blanda i mjölet blandat med bakpulver och sen i med smörblandningen.

Rör ihop allt till en smet.

Häll smeten i en smord långpanna och strö ut rabarberblandningen.
Grädda i 20-25 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela