*Lenas lilla blogg*

Trädgårdsarbete dagen lång

Publicerad 2016-03-31 16:11:21 i Trädgård /Blommor/grönsaker/frukt,

I dag har det jobbats i trädgården så det stått härliga till.
Man får passa på när vädret är bra.
Huggormen har hållit koll på oss...
hon har legat i bilen mest hela dagen medans vi har jobbat..förutom när hon har varit framme å snott kvistar och grenar  som vi har kapat ner, och strött ut dom i hela trädgården.
 
 
Allt som vi har klippt ner har vi kört bort och lagt på majbrasan.
 
 
3 kärror med ris körde vi dit
  En häck är nerklippt och uppgrävd.
 
 
Ena komposten är tömd och den andra får vara till nästa år.
Blev en tunna med finfin kompostgjort.
Blir bra till landen och blommorna sen.
 
 
Så nu är det bara att börja fylla den toma komposten med hushållsavfall igen.
Återburk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela