*Lenas lilla blogg*

LUCKA 9

Publicerad 2016-12-09 09:29:29 i JUL, Tips & Ideér & pyssel,

I dag är det då 9:e december och ingen snö i sikte,
kanske inte så konstigt när det är massa plusgrader ute.
 
Nu tänkte jag visa ännu ett tips på julklappar du kan göra själv.
Denna gången har jag gjutit en värmeljusstake.
En säck med cement räcker till många ljusstakar och kostar under 50-lappen.
Man kan använda det mesta till gjutformar.
Mjölkpaket, glasburkar, kakburkar mm.
Allt som är gjort av plast är bra för då släpper cementen lätt när den brunnit klart.
 
Gjorde en ljusstake för 4 värmeljus..
 
 
 
Man behöver inte vara rädd för att staken ska ta eld
 
På undersidan satte jag små möbeltassar för att undvika repor.
 
 
 
 
Som gjutform till denna har jag använt en plastform som det varit något matnyttigt i ,
såna som man får i affären.
 
Här finns en liten film från Youtube som du kan kolla på hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela