*Lenas lilla blogg*

LUCKA 19

Publicerad 2016-12-19 10:13:58 i JUL,

Lite julgodis måste vi väl också ha.
Så det får det bli i dagens lucka.
 
Vad sägs om lite hemgjord kola?
 
 

KOLA

4 msk marg. (75g)

2 dl socker

1 dl sirap

½ dl kakao

1 tsk vaniljsocker

 

Smält margarinet och blanda i resten av ingredienserna.

Låt koka upp.

Sänk värmen och låt koka 6-7 min.

RÖR EJ i smeten.

Häll i en form som är klädd med bakplåtspapper.

(Ta inte för stor form... ju mindre form ju tjockare kolabitar)

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2016-12-19 12:26:52

Mmm mums!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela