*Lenas lilla blogg*

Vart är vi på väg ???

Publicerad 2015-02-02 18:29:43 i Allmänt,

Ringde vårdcentralen i morse,
för jag vill ha hjälp med men eländiga hosta som inte vill ge med sig,
utan den blir värre å värre för var dag som går.
Hostar så jag spyr.
Och efter att jag knappat in alla möjliga nummer i telefoen som dom vill ha,
så skulle dom ringa upp mej 11,20.
Halv 12 ringer sköterskan, och jag framför mitt ärende.
Hon: jag har ingen tid idag.
Jag: Behöver ingen tid just idag , tar gärna en tid en annan dag. För har jag hostat så här länge så kvittar en eller 2 dagar till.
Hon: Jag kan inte boka in dej på nån tid i förväg så ring i morronbitt kl 8.
 
Så nu är det bara å ringa i morronbitti igen och se om man får bättre hjälp då.
Så idag sjönk mitt förtroende för svensk sjukvård ännu lägre.
Och jobbar själv inom vården.
Vart är vi på väg????
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mariette

Publicerad 2015-02-04 23:10:53

Ska man skratta eller gråta? Kan inte boka in i förväg...? Vad fasen menar dom? Ja, riktigt illa är det med vården. Hoppas du får komma till en läkare snart

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela