*Lenas lilla blogg*

Snabba frukostbullar

Publicerad 2014-01-10 13:54:18 i Recept/mat/bakat/dryck,

Hittade ett recept på snabba frukostbullar på en blogg jag "snubblade" in på.
Var ett enkelt recept som jag var tvungen att testa.
Gillar recept som är enkla och som går fort att gör.
 
 
Dom blev riktigt goda ...så dom kommer jag att göra igen.
 
Ifall nån vill ha receptet så kommer det här.

Snabba frukostbullar utan jäsning

 

 5 dl valfritt mjöl

1 msk bakpulver

1/4 tsk salt

2 msk sirap

2,5 dl vatten

  

 Sätt ugnen på 200 grader.

lägg bakplåtspapper på en plåt.

 blanda ihop mjöl, bakpulver och salt i en bunke.

 tillsätt sirap och sist vatten.

smeten ska vara kletig 

 klicka upp lagom stora bullar på plåten med hjälp av en sked (det ska bli ca 6-8 bullar)

. forma bullarna försiktigt med mjölade händer.

 grädda i ugnen i 15-20 min.

 

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2014-01-10 16:28:56

Mmm vad gott! =)

Postat av: Nett

Publicerad 2014-01-11 11:09:23

Får ta och testa dessa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela