*Lenas lilla blogg*

GÖTA KANAL del 2

Publicerad 2013-07-26 13:19:00 i Resor,

Då börjar vi färden på GÖTA KANAL.
 Här är vi ombord.... det enda negativa på denna resa var att det var alldeles för mycket folk ombord.
211 st + besättning
När vi startade färden satt vi på bakre nedre däck.
Man såg inte så bra där...
 
Här är vi framme vid  en sluss.
 
 Här sitter vi inne i aktersalongen och väntar på maten... fick rökt lax med potatis och kall sås...MUMMA... :)
Efter maten lyckades vi få kanonplatser  i fören på båten...där man såg jätte bra.
 Skulle nog vara fantastiskt att cykla längs med kanalen... (cykelvägen till höger)
Kanske man ska försöka att göra nångång.
 
Den bron ska vi igenom...
 
 
Här kommer vi till ännu en sluss...
 
 
En del annan båttrafik fanns det oxå
 
Här är vi inne i en sluss...
 Här har vi stigit en bit...
 Så var vi uppe och igenom...
 Vi passerade igenom totalt 16 slussar på den sträckan vi åkte... Sjötorp-Töreboda
 
 
Ännu fler kanalåkare....
 
Forsättning följer....

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2013-07-26 15:47:55

Jag fick också det i födelsedagspresent, får se när det blir av. Jag har cyklat från Motala längs Göta kanal och hem. Det var helt fantastiskt:))Det verkar vara en härlig tur.

Postat av: susanne

Publicerad 2013-07-26 19:23:19

Det ser fantastiskt ut:)) Jag fick detsamma när jag fyllde år!! Jag har cyklat längs Göta kanal från Motala och hem det var en helt otrolig resa:))

Postat av: Onkis

Publicerad 2013-07-26 22:40:26

Har aldrig åkt Göta kalnat,trots att jag bott i Trolhättan i många år,men varit till slussen där :)

Svar: man besöker sällan det som är inom närområdet...Tyvärr. :)
Lena

Postat av: Mariette

Publicerad 2013-07-26 23:22:01

Åhh, så härliga bilder, både i del 1 och 2 :)Ser göttigt ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela