*Lenas lilla blogg*

GÖTA KANAL del 1

Publicerad 2013-07-26 09:44:48 i Resor,

Nu har vi varit iväg på en tur på GÖTA KANAL.
Vilket vi fick i födelsedagspresent i januari när vi fyllde år av ungarna.
Det var en fantastisk upplevelse.
Eftersom jag har så många bilder jag vill visa så gör jag en liten följetong... ;)
Vi åkte till...
 Där vår resa skulle starta.

 Med denna färja
som heter...
 
Vi kom ju en dag innan vi skulle ut på kanalen och åka.
Så vi hann strosa runt lite.
Tänk att nästan 60000 personer har grävt kanalen förhand med spadar gjorda av trä och som var klädda med lite stål i änden.... SLAVARBETE
 Sjötorps Pensionat i bakgrunden.
 Bron som öppnar sig
 Vi sov ju på vandrarhem, det var jätte fräscht och vi hade egen toa & dusch...så det var lite som ett hotellrum. Denna utsikt hade vi från vårt rum.
Det är Vänern som syns.
 VÄNERN
 
 En annan färja
 Här är en stor träskuta på väg genom slussen och ut på Vänerns vatten.
Läste sen att man kunde boka special turer med denna skuta.
 Kväll över Vänern & båthamnen
 
 Solnedgången över VÄNERN
 
Forsättning följer.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela