*Lenas lilla blogg*

Torun i Polen

Publicerad 2012-10-08 13:45:00 i Resor, Speedway/sport,

 
 
Japp... i Polen har jag varit i helgen.
Närmare bestämt i Torun.
En resa i speedwayens tecken.
Sista Gp- tävlingen för i år.
Anonio Lindbäck vann... Svensk seger i sista deltävlingen.
Men världsmästare blev Chris Holder från Australien.
Vi åkte i torsdags eftermiddag och kom hem nu tidigt på morgonen.
Har varit en kul helg ... synd bara att vädret inte var bättre.
Vi låg på Hotell Gotek, fint hotell...lite lyhört
Och frukosten var väl inte nått att hurra över.. men vi blev iallafall mätta.
 
Detta var utsikten från vårt hotellrum.
 
Hotellet låg inte så långt från vattnet. Torun har tydligen varit en gammal hansa stad.
Här är vi utanför muren.
Mycket som var snett å vint...
Massor med kyrkor fanns det.
 
Här är det en gågata. Åsnan som är till höger var väldigt flitigt fotograferad av allt å alla. ;)
Här inne på restaurangen SPHINX var vi på fredagskvällen vi var ett helt gäng som åt och drack... för den giganstiska summan av 340 zloty... vilket är ca 700:- svenska.
Så det är skit bliligt att äta och dricka i POLEN.
 
Samma gågata igen
Munken Nicolaus Copernicus
Fanns massor med bronsstayer i staden.
Å inte blev det nån prins av denna groda heller ;)
 
 Här är Speedwayarenan
Ganska gigantisk
Den är upkallad efter svenske speedwayföraren Per Jonsson som i dag är förlamad efter en speedway olycka.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-08 13:53:35

åh vad kul!! älskar att resa! fina bilder!

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-10-08 14:46:53

Åh va skoj! Resa är alltid roligt och spännande att se lite nytt.. =)

Postat av: Onkis

Publicerad 2012-10-08 16:56:26

Vilken härlig resa,roligt att få komma bort ett par dagar.
Roligt att vi fick se lite bilder.
Kram!

Postat av: Marias Hörna - Njut av Livet ♥

Publicerad 2012-10-08 20:57:18

Vilken underbara dagar du haft.
Önskar dig nu fina dagar från Maria

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-10 08:55:04

Här är jag;). Jag har länge velat besöka polen men ska nog göra det på sommaren;). Våren måste vara fint där eller?

Svar: Det är säkert vackert på våren och sommaren. Hade nog varit fint nu med om vi sluppit regnet :)
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela