*Lenas lilla blogg*

Dimman

Publicerad 2012-10-03 06:38:11 i Film/TV/bio,

I dag är det dimmigt värre ute.
Jämt när det är dimmigt ute kommer jag att tänka på en gammal film jag såg för sisådär 100 år sen. ;)
Kanske inte 100 år sen men nån gång 1980
Den heter "Dimman"  (The Mist )
En skräckfilm regisserad av John Carpenter
 
 

(Den lilla staden Antonio Bay ska till att fira 100-års jubileum. Mr. Machen, en erfaren gammal sjöman, berättar spökhistorier för en grupp barn. Bland andra legenden om Elisabeth Dane, ett skepp som förolyckades för 100 år sedan, just mot de klippor barnen sitter på.

Då klockan slår midnatt börjar kusliga fenomen hemsöka staden, när en tät dimma rullar in över bukten. Dimman som tycks komma från ingenstans utstrålar ett spöklikt sken och omringar en liten trålare med onyktra sjömän ombord. Dessa tycker sig skönja konturerna av ett sargat segelfartyg innan de blir brutalt mördade av skugglika figurer med krokar och svärd...)

(texten lånad)

Men finns visst en nyare inspelning av filmen (2007) men den har inte jag sett.

Filmerna är baserade på en Bok som heter THE MIST skriven av Stephen King

Och det säger ju en del ;)

Ha en bra dag !!

Kommentarer

Postat av: Sölvi

Publicerad 2012-10-03 12:51:54

Hejsann.....Jag hamnade här hos dej,på min lilla bloggrunda....så jag lämnar ett lite avtryck efter med...
Ha en underbar dag.../Sölvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela