*Lenas lilla blogg*

Bosco är sjuk.... :(

Publicerad 2012-06-01 20:04:56 i Hundar,

Bosco är sjuk... :(
Förmodligen har han fått Borellia i år igen .
Har varit hängig och slö dom sista dagarna och haft ännu mera svårt för att gå och att resa på sig.
Snubblat och haft sig.
Och i går så ville han inte äta.

Så idag åkte gubben med honom till veterinären.
Det togs en massa prover å grejs, vilket visade på en infektion...men alla värden var ändå bra.
Fast han hade feber... 43 grader... det är mycket feber även för en hund.

Så nu blev det 2 sorters medicin som vi ska ge honom.
Den ena är samma sort han fick för borellian förra året och den andra sorten är nått slags antibiotica.
Så nu får vi hoppas att gammelgubben snart piggar på sig.
Kanske blir han så pigg så han kan följa med på promenaderna igen ... :)

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-06-01 22:50:48

Det är inte roligt när dom blir sjuka =(

Hoppas han piggnar till snart.

Postat av: Linn

Publicerad 2012-06-02 20:24:56

åh lille Bosco gubben! ge honom en stor krya på sig kram från mig!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela