*Lenas lilla blogg*

Dikeskänning

Publicerad 2012-12-06 17:17:00 i Allmänt,

Ja denna dag började inte så bra... men hade TUR i oturen.
På väg till jobbet så passerar jag en T -korsning.
Jag kommer och kör och ser att det står en buss som ska köra ut på "min" väg vilken är huvudled och han har väjningsplikt.
Så jag saktar in lite för folk brukar bara köra ut från den vägen . (konstigt att det inte händer fler olyckor)
Men iallafall... när jag kommer fram så kör bussen ut rakt framför mej...och jag får ställa mej på bromsen.
Ser bara bussen som kommer närmare och närmare...lyckas få bilen i dikeskanten och undviker att köra rätt in i sidan på bussen.
Och bussen kör bara vidare... :(  Men kunde ta mej upp för egen maskin från diket.
 
Men jag vet iallafall "nån" som ringde till bussbolaget sen.
Kan ju tala om att jag var inte glad när jag ringde dit. :mad:
Men fick inte ens en Ursäkt....
Som tur var så klarade jag mej och bilen tror jag klarade sig oxå...men måste kolla närmare sen.
 

Kommentarer

Postat av: Onkis

Publicerad 2012-12-06 18:47:47

Bussarnas teori: Först går först,
va arg jag hade blivit...
Tur att det gick bra med både dig och bilen.
Kram!

Svar: Tackar :)
Lena

Postat av: Mariette

Publicerad 2012-12-06 23:59:10

Jädrigt nonchalant! Bra att du ringde och sa ifrån, många gör nog inte det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela