*Lenas lilla blogg*

Vinbärsgelé

Publicerad 2012-08-28 07:45:00 i Trädgård /Blommor/grönsaker/frukt,

HEJ PÅ ER där framför dataskärmarna !!!
Idag var det kallt ute när man vaknade... inte minus grader men inte långt ifrån. Brrrr.
Kokade vinbärsgelé häromdagen, så nu har vi så vi klarar oss i vinter. :)
Använder mej av ett recept jag fick av en fd. jobbarkompis som gick i pension för några år sedan.
Kan ju ibland vara svårt att få gelé att bli gelé ;)
Men med hennes recept så har jag lyckats varje gång. :)
 
 
Kokade alla vinbär jag hade i frysen.
 
Och här är resultatet.
 
+ några burkar till...
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-08-28 08:32:12

åh vad härligt, blir oxå 1000 gånger godare när man gör det själv! :)

Postat av: Lena

Publicerad 2012-08-28 08:59:28

Det ser ju bra ut, kan man få receptet kanske =)

Svar: receptet finns nu på bloggen :)
Lena

Postat av: Nett

Publicerad 2012-08-29 11:46:31

Mumma då :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela