*Lenas lilla blogg*

Lakan

Publicerad 2011-11-19 09:57:49 i Allmänt,

Var i en secondhand butik i går och köpte 2 gamla lakan aom jag ska göra om till hissgardiner.
Titta så fina.





Men måste berätta det roliga i det här.

När vi kom in i butiken så var det ett himla liv.
Tanten som jobbade där skällde på sin gubbe så det stod härliga till... hon märkte inte att vi kom in.
Efter ett tag så hör vi gubben säga : -Tyst det är faktiskt folk i butiken.
Ut kommer tanten och är upprörd till max...
Å jag säger: - Är du arg idag ?
Tanten : - Ja jag ska ju göra allt...han tycker jag ska gå ut med hunden fast det är mörkt ute...bla bla bla...

Jag har då hittat 2 lakan som jag vill ha... men det står bara pris på det ena.. 30:-
Jag frågar: -Vad kostar det andra lakanet ?
Tanten: - Du får det för 25:-
Jag: - 50:- för båda?
Tanten: -Visst, jag går och stoppar dom i en påse.

Och när jag kommer fram till kassan  och betala så tar jag fram 100:- och ger tanten.
Och hon börjar plocka i pengalådan efter växel.
( Hon är fortfarande upprörd)
Hon plockar och plockar bland växelpengarna, och till slut får jag min växel.
Och vi går därifrån.
Och när jag ska stoppa ner pengarna så har jag fått 60:- tillbaka.
Men ville inte gå tillbaka och göra tanten ännu mera upprörd.
Så i slutänden så betalade jag bara 40:- för lakanen.

:)

Kommentarer

Postat av: onkis

Publicerad 2011-11-19 13:18:39

Det kallar jag fynd,och fina va dom också,

roligt.

Postat av: Mariette

Publicerad 2011-11-21 06:34:50

Nä du gjorde rätt i att smyga iväg annars kanske gubben fått skulden för det också hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela