*Lenas lilla blogg*

Vi BöRjaAr DaGeN mEd EtT SkRaTt

Publicerad 2011-05-17 07:09:04 i Roligheter,

Norrlänsk dödsannons
 

Det bar sig inte bättre än att Alfred från Hebbersliden hade avlidit och lämnat sin fru Alma.

Som brukligt så skulle det annonseras i lokaltidningen, så Alma ringde annonsavdelningen för att meddela det inträffade.

Följande samtal utspelade sig:

Alma: ärne annonsavdelninga?

Tidningens annonsmedarbetare: Jo, det stämmer.

Alma: - N' Alfre´ e dö.

Medarbetaren: - Jaha, och nu vill ni sätta in en dödsannons förstår jag.

Alma:- Tschuu (visslade inandning, norrländska för ja)

Medarbetaren: - Och vad vill ni att det ska stå I annonsen då ?

Alma: - N' Alfre´ e dö.

Medarbetaren: - Och vad vill du att vi ska skriva mer I annonsen?

Alma: - Inge mejr, för hel vål se dyrt om je skriv na mejr.  He e int lönnt å lägg ut na i onödan.

Tidningens medarbetare funderade en stund och kom fram till att det nog skulle bli svårt att övertala denna dam till att skriva något mera i annonsen, så efter övervägande så sa han till Alma:

- Du får tre ord till gratis. Vi bjuder på dem.

Alma funderade några sekunder och sa sedan:  Ja, isåfall se vill je att he ska stå: Skoter till salu!

Kommentarer

Postat av: Elaine

Publicerad 2011-05-17 10:13:24

Tänkte på din träning med potatissäckar igår, tog två läsningar för att läsa ordentligt.

Skulle hämta oljedunkar på jobbet och funderade på om jag kunde klara det med dem, men jag testade aldrig. Blir ju ändå idiotförklarade när jag kan vrida korgar som väger circus-gurkus 160 kg.



Puss Puss, ha en bra dag i Sth!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela