*Lenas lilla blogg*

Recept på raberbersaften

Publicerad 2011-07-04 11:23:02 i Recept/mat/bakat/dryck,

Fick en förfrågan om receptet på rabarbersaften, så här kommer det. :)


1 KG RABARBER

3 DL VATTEN

2-2½ DL SOCKER (jag smakar mej fram)

1 KRM BENSONAT PER LITER FÄRDIG SAFT ( jag använder atamon)

1)) Skölj rabarbern och skär den utan att skala i bitar.
Lägg i kastrull och slå på vattnet. Låt rabarbern koka mjuk 10-20 min.

2)) Sila saften. Häll den i kastrullen och koka upp.

3)) Rör i sockret. Låt koka upp och skumma.

Tillsätt bensonat/atamon om du ska förvara saften länge.
Häll upp på rena varma flaskor och tillslut.

Lycka till !!!

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2011-07-04 14:29:06

Tack så mycket :) Det ser väldigt läskande ut!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-07-04 17:31:06

Rabarebersaft är ju så gott=b

Sv:Hahahha ja jag börjar änna undra =b

Postat av: A sweet new blossom of humanity

Publicerad 2011-07-04 18:40:53

Det låter gott! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela