*Lenas lilla blogg*

Visby & Högklint.

Publicerad 2011-08-22 19:49:31 i Allmänt,

När vi vaknade idag så vräkte regnet ner.... så vi gjorde oss ingen brådska.
Eftersom vädret inte var det bästa så bestämde vi oss för att åka in till Visby en sväng.
Ju närmare Visby vi kom ...ju mer sken solen.


Visby ringmur går ju inte att missa...


Utsikten över taken är inte dålig...
Vi hittade tillbaka till min favvoaffär som jag hittade förra gången vi var på Gotland.

HANTVERKSGÅRDEN den får ni bara inte missa om ni är i Visby.
Finns hur mycket roligt som helst.
Fast idag köpte jag inget.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Sen efter ett tips från Anna så åkte vi till Högklint. :)
Man får inte ha höjdskräck när man kommer dit iallafall.



Gotlandsfärjan långt borta i horisonten



Man vill inte gärna ramla ner...


Förr hade man getterna på bete här... (det där är ingen get... det är min gubbe ) ;)

Fanns en trapp så man kom lite längre ner...



Men den var ganska jobbig att ta sig upp för igen ..*pust*


Men visst ser det maffigt ut  !!!



Här nere badade folk.



Här slår vågorna in.


Fanns även en å annan grotta oxå.

¤¤¤¤¤¤¤¤

Ja det var min dag idag.
Vad har du haft för dej idag då?

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-08-22 20:05:58

mys mys mys! vill oxå!

Postat av: Mariette

Publicerad 2011-08-24 10:28:25

Det är visst på Gotland man ska vara för att få sig lite sol =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela