*Lenas lilla blogg*

Ljugarn

Publicerad 2011-08-21 20:29:57 i Allmänt,

Idag var vi som sagt ute och åkte lite... hamnade i LJUGARN.



Kom till en jätte härlig strand....
Och jag var ju tvungen att hoppa ur skorna och gå i vattnet... 
Naturligtvis så kom en våg som var högre än vad mina byxben var... så fick gå med lite blöta byxor sen ;)


Sen kom vi ner till ett gammalt fiskeläger.



Några nät som hängde på tork.


Fanns ett museum med massa gamla grejer...



Här är en gammal pråm som man körde boskap och hö på förr.
(det är ingen riktig ko)  ;)

Fören på pråmen.

 Inte visste jag att Gotland hade egen Whisky & eget snus.
:)

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-08-21 21:29:14

åh ni var i vår trakter i roma såg jag!! gå in i vår trädgård o se vår uteplats o spalje som sebbe o jag byggde i somras, (ute vid ladan vid utedasset)passa på att sno med er lite äpplen! gud vad jag e avis på er, vill oxå gå längs havet i ljugarn!!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-08-22 21:43:59

Vilka härliga bilder! jag har aldrig vart på gotland,så det är kul att se foton därifrån iaf =b

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela