*Lenas lilla blogg*

Tysklandsresan

Publicerad 2010-11-22 11:56:49 i Allmänt,

Ja nu ska jag sammanfatta helgen i Tyskland.

Vi startade i fredags morse kl 05,45.
Sen tog bussen oss vidare ner mot Helsingborg , där vi tog färjan till Helsingör.
Bussen gick vidare ner genom Danmark... närmare bestämt till Gedser.
Där vi tog färjan till Rostock.


Här samlas alla för att äta en gemensam måltid... snitzel och stekt potatis som simmade i flott :(

Tyskland syns borta i horisonten... snart framme.
När vi väl kom i land så var första stoppet hos "Calle"
Där alla handlade "lite" Drickbart ;)

Sen forsatte färden till hotellet.


Där vi checkade in i vårt fina rum. :) (sängarna var lite väl hårda)

Utsikt från vårt hotellrum.



Sen gick vi ut och käkade... vi hittade en liten indisk restaurang efter mycket letande...
Verkade som om det mesta var stängt på fredagskvällen.

På lördagen skulle vi ju på Julmarkand.

Tyvärr så verkade det som om den "riktiga" Julmarknaden inte började förräns nästa helg...så jag blev ganska besviken. :(

Största kransen jag någonsin sett.


Små fåglarna hade kalas. :)

Inne på marknaden...
Efteråt så åkte vi till ett köpcenter där vi handlade lite korv och annat smått och gott...


Lördagskvällen tillbringade vi i Hotellbaren med goda vänner...

Snipp snapp slut nu var sagan slut... :)

Kommentarer

Postat av: Marias Hörna

Publicerad 2010-11-22 12:31:07

Trevlig helg du har haft helt klart !

/Maria

Postat av: Mariette

Publicerad 2010-11-24 00:05:19

Så skönt att komma iväg ett tag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela