*Lenas lilla blogg*

Städ & röjardag...

Publicerad 2010-04-25 21:29:50 i Allmänt,

Då har det varit vårstädning nere hos karparna / kyrkgöla.
Vi brukar hjälpas åt med det varje vår.
Som vanligt så var det bara dom närmast sörjande som kom och hjälpte till.
Lite tråkigt när folk inte vill hjälpa till...
Går ju så fort om man är några stycken.

Efteråt så grillade vi korv... vad gott det är att sitta ute och äta.
Och vilket underbart väder det har varit hela dagen idag.

Sen gick vi vidare till slingan för att röja lite slånaris som hade gett vika under all snön i vinter.
Slånariset hade lagt sig över stigen där man går.
Men det blev inte så där jätte mycket röjt för röjsågen ville inte vara med så länge... slutade att funka, så vi får ta det en annan dag istället.

Sen när vi kom hem framåt eftermiddagen så satte vi oss och bara njöt i solen...


Här är kyrkgöla där vi har planterat in karpar.


Dom få som var med och hjälpte till.


Mycket löv var det att räffsa.


Här kommer majbrasan att vara om vi får elda.

Här röjer vi slånaris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela