*Lenas lilla blogg*

PÅSKKÄRRINGAR....

Publicerad 2010-04-01 22:21:41 i Allmänt,

JAHA...då var snart skärtorsdagen förbi och det har varit en faslig trafik över hustaket här ikväll...Vet inte hur många påskkärringar som flugit förbi...

Men ingen ramlade ner genom skorstenen iallafall...javisst ja... det är ju tomten som brukar komma den vägen...

Men några små påskkärringar stannade och hälsade på iallafall... dom var så söta så. Dom lämnade fina teckningar också.


Här är alla fina teckningar vi fick.



Detta är första påskkärringen som kom och hälsade på.
Måste bara berätta en liten episod från det mötet.

Jag sa: vilken söt liten påskkärring...

Påskkärrinen: Men... det är ju JAG....
Alvin trodde inte jag kände igen honom...


Här kom det både påskkärringar och påskgubbar.


Visst är det väl underbart med vissa traditioner???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela