*Lenas lilla blogg*

G&B Arena...

Publicerad 2010-04-20 23:39:38 i Allmänt,

Idag har det varit SPEEDWAY premiär i Målilla... Dackarna vs Lejonen...
Visserligen bara en tränings match.. men ändå... det är igång igen efter den långa vintern... så underbart. Höra ljudet av brummande motorer och metanolen som luktar så himla gott... fast idag så blandades den med lukten av koskit... bönderna gödslar åkrarna nu...så det blev en konstig luktblandning. Men det är sånt man får ta.
Bara känslan att vara ute vid banan igen och träffa alla dessa fantastiska speedway människor.
Visserligen var det kallt som bara den men det är bara att ta på vinterkläderna igen.
Men vad gör det när dackarna vann ....50-45.


Här är depån...där alla förare håller till.



Här är några av dom som var med ikväll.
Till vänster i bild så är det Dackarna.


Dax för start....


Full fart...och en förare  for in i planket...
om ni tittar noga ser ni en vit prick snett bakom förarna ... det är en förare som åker in i luftstaketet.
Ibland händer det tyvärr otäcka olyckor.


några av speedwayvännerna.


Och så åt man ju en "speedwaykorv"
Korven heter faktiskt så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela