*Lenas lilla blogg*

+37 grader..

Publicerad 2010-04-07 19:32:57 i Allmänt,

Dagen började som den oftast brukar göra när jag är ledig... en morron promenix med hundarna.
I natt hade visst vildsvinen haft riktigt roligt på slingan... usch vad dom hade bökat sönder...

Sen blev det lite frulle efter promenaden.

ser väl gott och nyttigt ut?
¤
Slängde i en maskin tvätt på förmiddagen för det såg ut att bli bra torkväder... vilket det också blev.

Cyklade bort till Britta för att visa henne hur man överförde bilder från kameran till datorn.
Det var första cykelturen i år... alltså premiär...

¤
Har fixat lite ute i trädgården idag med... man får passa på när det är så härligt väder och man är ledig. Fixade min kaprifol som jag har växer och klättrar på ett gammalt dött äppelträd. Rätt snyggt om jag får säga det själv.

Kolla vad kaprifolen knoppas.

Gick in och vattnade i växthuset ... +37 grader var det där inne... snacka om sommar värme.
Medans jag höll på ute så kom det humlor och surrande, såg även citronfjäril och påfågelfjäril idag...fler och fler vårtecken kommer det.

Det har varit så härligt väder så jag har haft ytterdörren öppen hela dan så hundarna har kunnat gå och komma som dom vill... men..då ligger dom  ju inne i hallen fast dom får gå ut...går ju inte att vara ute utan matte som måste följa med och hålla tassen... vilka låpiga hundar.
¤
Ikväll åkte vi ut till sjön för att kolla så våran båtbrygga hade klarat vintern. Och det hade den som tur var. Man vet ju aldrig med snö och is vad som kan hända.


Passade på att ta ett kort på det gamla vraket som ligger precis brevid.


Och så har man gjort sin plikt ikväll... deklarerat.

Kommentarer

Postat av: Pia Olin

Publicerad 2010-04-08 22:41:28

Vilka härliga bilder du tagit och lagt in. Nu kan du inte skälla på mig jag skriver ju i din blogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela